Pages

Sabtu, 4 Februari 2012

Saya bukan HIPOKRIT!!

Arrrgghhhhh...rasa stresss sangat harini. Start dari pagi aku memang tak der mood langsung. Nak cakap dengan sesiapa pun aku rasa malas sangat tapi nak tak nakm bila kat tempat kerja, aku kena profesional lah kan. aku pun tak sure sangat kenapa aku tiba-tiba hilang mood nie maybe sebab aku banyak sangat fikit kot.. 

Banyak perkara yang aku tak puas hati. Especially kat tempat kerja. Aku kalau nak tegur budah bawah atau sama baya aku bolehlah aku buat tapi kalau dah tua sangat macam baya bapak aku, atoyai memang tak leh ler. Aku banyak nasihatr dalam hati jerlah. kang kalau cakap takut touching atau kata aku kurang ajo. Ish ish ish....sabo jerlah...

Aku nie jenis yang suka berterus terang, tak pandai nak simpan simpan tapi tak ler aku sampai ke tahap kuang ajo. Agak agak lah weyh..What can I do now is mengadu kat mak bapak aku apa yang aku tak puas hati and then biar diorang cakap sendiri kat pekerja diorang. Tapi mak bapak aku takderlah sampai nak marah marah. tegur cara berhemat lah.

Aku sedang belajar untuk menjadi leader(cekwah...hehe). yerlah, aku anak sulong, so 1 day parents aku mesti suruh aku handle bisnes diorang kan? Takkan nak biar diorang kerja sampai bongkok 4 kan kan? Memang susah nak jadi seorang leader yang disenangi dan disegani nie. Tapi aku banyak belajar dari bapak aku sebab bagi aku he is the best role model to follow. eh, bukan aku jer yang cakap k? orang yang kenal bapak aku pun respect bapak aku tau...heee~~ Alhamdulillah bapak aku tuh jenis yang tenang dah berfikir semasak mask sampai garing sebelum dia nak memulakan something. LUV U AYAH! =)

Papepun, aku cuba untuk menyenangkan diri dengan rakan rakan sekerja aku. Kenali diorang dan fahami diorang. Aku akan lebih banyak cari kelebihan diorang dari kelemahan diorang. It makes me less hate them. Banyakkan sabo jerlah aku nie. Mudah mudahan Allah permudahkan segala urusan dan lapangkan dada ku ini. Amin~~~~

p/s: Ada orang kata, dari luar aku nampak macam innocent tapi dalam macam gengster. Ader nak kena pelempang budak yang cakap macam tuh kat aku kang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita c=