Pages

Jumaat, 12 Ogos 2011

My First Cupcake EVER!

First time aku buat kek harini dibantu oleh adik aku. Kek yang aku but nie, bukan lah kek yang besau tuh tapi kecik jer macam cupcakes. yeah, i love cupcakes sb cute sangat. kan kan? Aku ingat susah nak buat cupcakes nie sebab bahannya, mak aii, banyaknye. Tapi bila dah buat, aik senang lak. Simple jer sebenarnya tapi orang yang buat benda tuh nampak susah macam aku. Pening jugaklah aku nak sukat tepung, bahan bahan dia tuh. Tapi dalam buku yang aku beli tuh dia ajar untuk buat 20 bijik. Takkanlah aku nak buat banyak macam tuh. Kang tak jadik, siapa susah? Adik adik aku jugak sebab diorang kena habiskan. hua hua hua.


So, aku bagilah dua sukatan bahan bahan dari buku tuh. Ada gak barang yang pakai hentam jer aku masuk sebab direction dia pun tak clear sangat. Ish, tapi aku gagahi jugak tangan kaki aku ni membuatnya. Aku buat kek jer dulu. Yang hiasan bagai tuh lain kali aku buat. Dah pas dapat tiket sedap dari family aku, baru aku further 1 more step. Kalau ikutkan hati aku, nak jer buat decorate dia skali tapi mak aku kata, buat satu satu dulu, dah ok, baru buat yang lain. Yerlah mak, saya ikut..


barang korang nampak yang aku beli macam berpuluh taun tak shopping kat older post tuh, tuh lah barang untuk kek kek aku. Banyak jugaklah tapi puas sebab impian aku dah terlaksana. Hooray!!


bahan bahan yang telah aku kisar halus. Terlupa nak amik gambar bahan bahan sebab xcited sangat nak buat. hak hak. 


Setelah 1/2 jam bertungkus lumus, memerah otak, akhirnya inilah hasilnya. Dan rasanya? Bapak, adik adik aku kata boleh tahan. Yeah yeah! pass! leh lah wat decorate pasnie. Siapa nak try?


K, lah korang tuh sahaja yang aku nak share kali nie. pasnie aku nak try buat cupcake lagi versi full. Doakan aku berjaya dengan cemerlang yer? hehe. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita c=