Pages

Khamis, 11 Ogos 2011

So Yesterday

Harini aku nak citer pasal semalam sebab semalam aku tak sempat nak update. Aku keluar beli barang dengan family aku dan kitorang sampai rumah pun dah lewat malam.pehhh! penat woo.. Aku dengan family aku beli barang dapur. Dah lama dapur kitorang tak berasap sebab hari biasa kitorang meniaga. Ala, biasalah orang biznes ni mana ada masa sangat. Lagipun kitoang bukak kedai makan, so makan pun kat kedai sendiri jer. hua hua. Kitorang berbuka kat Marybrown jer. Fisrt time sebenarnya. Rasa dia? bolehlah, maybe sebab dah lapau bebenau kot. hik hik.


fish and chips Marybrown

akulah yang makan fish and chips tuh. hehe



my mom and sisters yang sibuk pilih bunga. =)




Aku nak belajar buat cupcakes dan adik aku pulak nak belajar bab lauk pauk bagai ni. Aku memang minat nak buat kek tapi belum ada kesempatan sebab kerja. Takde masa nak hadap benda nie betol betol. Tapi Alhamdulillah, akhirnya impian aku tercapai...cek wahh...aku adalah beli buku cupcakes ni, belilah barang apa yang dia tulis tapi pening jugaklah aku nak cari satu satu sebab aku nie bukannya pernah buat kek pun, so tak taulah banyak perkara pasal bahan dia...huhu...Tapi takpe, aku gagahkan jugak diri aku nie mencari. 3 tempat aku beli barang tapi kalau pasal kek kek nie aku rasa dekat Mydin banyaklah. 




haha. nielah hasilnya. macam dah berpuluh tau tak shopping. 






Aku pun blom tahu lagi macmana gamaknya kek aku tuh, semalam adik aku dah keluarkan menu baru yang dia amik dari buku resepi yang dia beli, pehh! sedap jugaklah dia masak. 


Dis is my favorite. serius sedap. Kentang goreng sambal.nyum2.

masak ikan bawal 3 rasa.

First time masak ikan masam masam manis =)

Walaupun sedap, aku tak makan banyak mana pun. lebihkan lauk jer, nak jaga badan nie. hak hak. tunggulah raya nanti, aku melantak banyak banyak. Biasanya, aku tak tido lepas sahur takut liat nak bangun. weyh, aku dah macam ni sejak kecik lagi. sapa yang rapat dengan aku taulah perangai liat aku ni. hak hak. kalau nak still kurus tapi nak slim pada masa yang sama macamana? makan banyak, exercise pun kenalah banyak. kan kan? 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita c=