Pages

Jumaat, 4 November 2011

Kedai makan/Restoran mana yang makanan diorang best yang korang pernah pergi?

Perghhh!! panjang kan tajuk? hak! apedehal. Janji Aku paham. haha. Nak dijadikan cerita, aku dengan family aku ni memang rajin jalan jalan sambil makan makan ni. Bab makan, perghh!! on top lah!. Kadang kadang 1 hari pergi 2 3 kedai skali. Bukan apa, suka test sana,test sini. Pantang dengar ada kedai makan baru memang berdessuppppp! lah kitorang pergi.Untung ada family macam aku nie patutlah semua ahli keluarga aku 'sihat sihat' belako. haha*wink*


Kalau kat negara orang, lagilah best. Pergi tempatnya lain takde, cari tempat makan dulu dah puas kenyang sampai termuntah muntah barulah pergi shopping. Bukan apa, kitorang ni suka cari pengalaman kat tempat orang lagi pulak kitorang ni orang meniaga jugak. Mana tau kot kot ada idea baru ker, nak tambah resepi ker nak buat makanan kitorang bertambah baik. yer tak?


Nak dikatakan, kitorang nie bila time cuti jer, memang pergi makan kat kedai orang lah. yerlah, kedai sendiri cuti. Hampir 1 Melaka nie kitorang test. Sampai dah tak tau apa and kedai kat mana nak pergi makan. Mostly, kedai yang kitorang try bukanlah tak sedap tapi kebanyakkannnya menu yang sama. Pergi kiri, tomyam, pusing kanan, tomyam, sampai berpusing pusing pun makanan that dengan kelantan jer. Eh, bukan aku tak suka just same menu. Boring kot. Kalau hari hari hadap benda yang sama nak termuntah kot...


Aku ada feveret aku sendiri kedai makan yang aku suka pergi. Kalau siang, banyak kot kedai melayu macam nasi campur, bihun sup kat Tengkera tuh and macam macam lagi lah. Tapi siang lak aku kerja. Tak dapat pergi. huk huk.


Tapi papepun, Aku ngan family aku nie suka try. Kalau korang ada idea and cadangan kedai makan feveret korang yang masyukkkk! rekemen lah kat aku. siap bagi alamat sekali. Tapi janganlah cakap kat hotel 5* ker atau berbintang bintang tuh. memang belum mampu lagi lah...hehe. Aku tak kisah kat mana2, kalau jauh dari Melaka, kalau family aku pergi mengembara aku ajak diorang pergi tempat yang korang syorkan tuh.


Nie 1 of my favorite spot kat Restorang Ikan Bakar. Feveret kedai Shima Cafe. Ikan 3 rasa dia memang BEST! Trylah! =)



agak2 kalau korang nak teringin makan ABC macam nie, pergilah kat Melaka. kat Lereh. For more info, clik SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita c=