Pages

Jumaat, 22 Mac 2013

Hai! =)



Assalammualaikum, apa khabar korang. Hope hari ini lebih baik dari semalam. Takde ape yang menarik sangat pun aku nak story. Just tangan nie gatal sagat nak menaip. Hehe =p . Apa yang korang buat harini? Ada perkembangan terbaru? Cehh..ayat macam tulis surat kat kengkawan jer...hehe... Aku hari takde perubahan aktiviti manapun..hanya perubahan pemikiran. Semakin hari aku ingin jadi semakin hebat dan semakin positif. Itulah Hidup!

Susah kita nak expect apa yang akan berlaku kat kita. Kita boleh merancang tapi tuhan yang menentukan. Setiap orang ada masalah mereka sendiri. Semakin besar tanggungjawab, semakin besar tekanannya. Tapi apa yang kita boleh buat adalah percaya pada diri kita sendiri. DONT GIVE UP! setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya cuma nak tau hikmahnya adalah berfikir POSITIF. Allah menduga hambanya berdasarkan kemampuan mereka. So, bila korang ada masalah, just think yang korang memang BOLEH selesaikannya okeh? ^_^ Kalau kita fikir kita susah, fikirlah, ada orang yang lebih susah dari kita. Kita patut lebih bersyukur sebab kepuasan tuh bukan datang dari berapa banyaknye duit kita ada, berape banyaknya koleksi handbag mewah kita, berapa canggihnya telefon I Phone 5 kita tapi tanda syukurnya kita terhadap sesuatu tuh. Manusia takkan puas dengan apa yang mereka ada. BERSYUKURLAH dan perbaikilah diri kita. (ceh2 ada tokoh nak jadi motivator tak? =p)

Aku tak kenal apa tuh masalah sehinggalah aku tamat SPM. Dari situ aku mula kenal dunia. Dulu aku lurus bendul sangat ingat semua orang baik dan percayakan mereka. Tapi semakin lama aku mula kenal perangai manusia nie macamana. Kita tak boleh bersangka buruk dengn orang. Sejahat-jahat manusia pun dia tetap suka pada kebaikan. Kalau ada orang yang pernah buat jahat dulu ikhlas nak berubah, janganlah  fikir yang bukan2. Sokonglah mereka. Insyaallah dapat PAHALE.

INGAT! kita nie HEBAT. Carilah dan gunakan potensi kita tuh untuk membantu orang lain. Tak salah kan... Insyaallah dengan membantu orang tuh akan menjadikan kita lebih baik. Orang pain pun suka kan. So, Chaiyok2! c ya in another story. *wink*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita c=